25.10 I 18.00 – 19.30
Stary Browar, Słodownia +1
25.10.2024 (piątek), godz. 18.00
Wernisaż wystawy: Wytchnienie. Wystawa osób studenckich Syczuańskiego Instytutu Sztuk Pięknych. Chongqing, Chiny
zespół kuratorski: Zeng Tu, Zhang Xiang
Miejsce wernisażu: Stary Browar, Słodownia +1
Wystawa czynna: 26.10–27.10.2024, w godz. 12.00–18.00
Miejsce ekspozycji wystawy: Stary Browar, Słodownia +2
Osoby uczestniczące w wystawie: Ying Xuan Li, Hu Yuanyuan、Tan Xiaotao、Ju Yuhan, JinLing Geng, Lao Zhuaqin, Liu Huichen, Sun Jiayi, Li Suo
Na wystawie absolwenci i absolwentki SCFAI podzielą się swoimi pracami dyplomowymi: pracami fotograficznymi i obiektami, nawiązującymi do tematyki WYTCHNIENIA. Skupią się w szczególności na kluczowych momentach przed osiągnięciem stanu wytchnienia, takich jak zmęczenie oraz sam motyw drogi, którą trzeba przebyć, by osiągnąć chwilę ukojenia.
TAKE A BREATHER
IN MID-JOURNEY
Czas napędza życie w stronę „przyszłości”, do której ludzie się przyzwyczaili. Między niedoskonałą teraźniejszością a bardziej idealną „przyszłością” zawsze trzeba zrobić przerwę. Tradycyjni Chińczycy wierzyli, że między wydechem a wdechem tkwi prawdziwe życie. To nieskończone przestrzenie, gdzie wola życia może żyć poetycko i swobodnie. Wszystko na świecie to tylko podróż w dualizmie ja i inni, silny i słaby, to skrajność czarno-biała biorąc i rezygnując. Tylko w tym „między” leży obiecana ziemia życia. Czując to, możemy ukołysać insignifikację życia.
Jednak nie jesteśmy już tradycyjni, weszliśmy w inny sen. Modernizacja to ekstremalna, dualistyczna podróż w czasie i przestrzeni. Miasto jest końcem snu, wieś – jego początkiem. To tworzy wiarę w przyszłość, sprawiając, że zapominamy o przeszłości. Modernizacja rodzi się z nowych przestrzeni wsi, przekształcając się w drogi i kolej, zbieżając w nowoczesne miasta. Patrząc na morze, widzimy świat i „przyszłość”. Patrząc wstecz, widzimy historię. Między nami jest nieskończona przestrzeń, historia modernizacji Chin. Wartości emocjonalne między pokoleniami szybko dzielą się na dwa światy przez czas i przestrzeń. Przez chwilę cieszyliśmy się tym oddzieleniem, myśląc, że to wolność. W rzeczywistości, indywidualna wolność to wymóg nowoczesnej produkcji masowej. Kiedy epidemia zatrzymała świat na trzy lata, miasto nagle zamarło, a ludzie zaczęli dostrzegać zapomniany świat natury, który nieustannie obserwuje nasz „powrót”. Nazywamy ich „tradycją”, a oni po prostu się uśmiechają i mówią: „Nie martw się, najpierw weź oddech… Jesteśmy razem, możemy powoli się zintegrować, przed nami jeszcze długa droga życia.”
Wydychając powietrze z ciała i wdychając powietrze natury, co powinniśmy poczuć? W momencie wydechu i nie wdychania jesteśmy tutaj, między sobą a innymi, silnym a słabym, to skrajność czarno-biała, biorąc i rezygnując – tu leży początek naszej kolejnej podróży życia.
Zeng Tu
*TAKE A BREATHER IN MID-JOURNEY
“Życie jako podróż istnieje między prawdą a iluzją, między niebem a ziemią, między ja a innymi, między zmianą a niezmiennością. Obejmuje także współczesną inteligencję i sztuczną inteligencję. Znalezienie złotego środka w tej dualności odzwierciedla głęboką zasadę w chińskim życiu i sztuce. Ta równowaga jest powodem, dla którego harmonia uznawana jest za najwyższą zasadę estetyki.” Zeng Tu
Autor: YingXuan Li / Tytuł: In between sleep and wakefulness